وبلاگ بزرگ دو هزار تا

وبلاگ بزرگ دو هزار تا

وبلاگ بزرگ دو هزار تا

وبلاگ بزرگ دو هزار تا

درمان یبوست در بارداری

درمان یبوست در بارداری

درمان یبوست در بارداری ،درمان یبوست در بارداری با خاکشیر،درمان یبوست در بارداری نی نی سایت،درمان یبوست در بارداری با طب سنتی،درمان یبوست در بارداری چیست،درمان یبوست در بارداری طب سنتی،درمان یبوست در بارداری با گیاهان دارویی،درمان یبوست در بارداری،درمان یبوست در بارداری،درمان سریع یبوست در بارداری،درمان یبوست بارداری با خاکشیر،درمان یبوست در دوران بارداری با طب سنتی

درمان یبوست در بارداری ، یبوست در بارداری ، درمان یبوست در طب سنتی

درمان یبوست در بارداری

با شروع زندگی یک عضو جدید در داخل رحم زنان، تغییرات زیادی در بدن آن ها صورت می گیرد که اکثر این تغییرات به دلیل بی تجربگی مادران باردار جوان، برای آن ها سخت و طاقت فرسا خواهد بود،یکی از این موارد یبوست در بارداری است.یبوست با سه نشانه‌ی کلی یعنی حرکات نامناسب روده، درد در ناحیه‌ی شکم و دفع سخت مدفوع همراه است. بسیاری از خانم‌ها در زمان بارداری علائم یبوست را تجربه می‌کنند. تغییرات هورمونی، فشار رحم و کاهش میزان آهن قبل از زایمان می‌تواند از عوامل اصلی یبوست در بارداری باشد.

یبوست در بارداری

یبوست در بارداری یک مشکل بسیار رایج است که در حدود نیمی از خانم‌ها اتفاق می‌افتد و مشکلات مختلفی مثل درد و ناراحتی شکم، زور زدن هنگام دفع و دفع نامنظم را ایجاد می‌کند.بطور معمول یبوست در بارداری خطر جدی ندارد، اما نباید نادیده گرفته شود. یبوست شدید و در نتیجه آهسته شدن حرکت مواد غذایی در روده می‌تواند موجب کاهش رسیدن املاح و مواد غذایی به جنین شود. همچنین یبوست در بارداری علاوه بر درد و ناراحتی برای مادر می‌تواند منجر به مشکلات دیگری شود از جمله:هموروئید (بواسیر) که رگ‌های بزرگ و متورمی است که در اطراف کانال مقعدی ایجاد می‌شود و می‌تواند موجب خارش، درد و ناراحتی و حتی خونریزی شود. فیشر مقعدی که به دنبال فشار زیاد در ناحیه مقعد ایجاد می‌شود و موجب درد شدید و خونریزی بویژه هنگام دفع می‌شود.

علائم بروز یبوست در بارداری

از آن جایی که با آغاز دوران بارداری تغییرات زیادی در بدن هر زنی رخ می دهد، ممکن است پیدا کردن علت آن ها و پیگیری آنچه که در بدن این زنان روی می دهد، برای مادر باردار و دکتر معالج او کمی مشکل باشد. مهم ترین علائم یبوست در بارداری عبارتند از:
– هر حرکت روده و دفع مزاج 1 الی 2 روز فاصله پیش آید، آگاه باشید که دچار یبوست بارداری شده اید.

– به خاطر داشته باشید که اگر مدفوع شما در دوران بارداری آنقدر سفت و سخت شده باشد که با دشواری از روده هایتان عبور کند، احتمال دارد که دچار یبوست در بارداری شده باشید.

– همچنین، زن باردار مبتلا به مشکل یبوست، درد زیادی را در ناحیه شکم خود در حال عبور مدفوع با زور تجربه خواهد کرد.

– فرد مبتلا به یبوست در بارداری، با دفع کم مدفوع باز احساس نفخ “کاملی” را در بدنش احساس خواهد کرد.

– در نهایت، یادتان باشد که اگر مدفوع زن بارداری طوری سفت و سخت شود که حتی با خروج از روده ها باعث خونریزی کردن ناحیه رکتوم او شود، حتما دچار یبوست در بارداری شده است.

درمان یبوست در بارداری

از آن جایی که زنان باردار اغلب تمایلی به ورزش کردن ندارند، به همین علت این نوع فعالیت ها را نادیده می گیرند که این طرز تفکر ممکن است علت شایع بروز مشکل یبوست در بارداری تعداد قابل توجهی از زنان حامله باشد. همانطور که می دانید ورزش کردن به عنوان یک عامل مهم و شناخته شده در تحریک روده های انسان به حساب می آید. به همین دلیل، زنان بارداری باید برای حفظ سلامت وضعیت دستگاه گوارش خود سعی کنند تا ورزش های سبکی را انجام داده و یا حداقل در طول روز، مسافتی را پیاده روی نمایند.برای ورزش کردن در دوران بارداری، عاقلانه ترین کار این است که از راهنمایی ها و تجربیات یک مربی باسابقه کمک بگیرید. به همین علت، ثبت نام کردن در کلاس های ورزش دوران بارداری یک راه خوب برای فعال نگه داشتن روده ها و سالم ماندن بدن زنان باردار محسوب می شود. در نتیجه، همین تحرک و فعالیت روزانه می تواند از بروز مشکل یبوست در بارداری جلوگیری کند. اگر برای شما به عنوان یک خانم باردار مقدور نیست که در این کلاس های ورزش دوران بارداری شرکت کنید، می توانید یک نقطه از خانه خود را برای انجام حرکات ورزشی بارداری اختصاص دهید و یا در طول روز فقط یک پیاده روی کوتاه در پارک و یا حتی محیط نزدیک خانه خود داشته باشید.

درمان یبوست با طب سنتی

رژیم غذایی که یک فرد در طول روز استفاده می کند، مهم ترین نقش را در تعیین سلامت دستگاه گوارش او ایفا می کند. در دوران بارداری نیز زن حامله باید مطمئن شود که رژیم غذایی روزانه او سلامت خود بدن و فرزند متولد نشده او را تضمین نموده و قادر خواهد بود تا با مشکل یبوست به وجود آمده در بدنش در این دوره حساس مبارزه کند. به عنوان یک خانم باردار جوان و کم تجربه به یاد داشته باشید که به دو دلیل عمده، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و خام بهترین مواد غذایی برای مقابله با مشکل یبوست در بارداری یک زن محسوب می شوند. دلیل اول این که سبزیجات و میوه های تازه منبع خوبی از فیبر بوده و به دفع راحت مدفوع کمک می کنند. در نتیجه، مصرف منظم سبزیجات و میوه های تازه می تواند یبوست به وجود آمده در بدن فرد باردار را از بین ببرد. دلیل دوم این است که اگر سبزیجات و میوه ها پخته نشوند (اما همیشه قبل از خورده شدن باید آن ها را با آب بشویید!)، مصرف آنها می تواند دوز خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی را برای رفع نیاز مادر و جنین درون رحم او به بدن زن حامله برساند! در ادامه این مقاله، چند نوع از مواد غذایی که شما به عنوان یک زن حامله می توانید با افزودن به رژیم غذایی روزانه خود، مطمئن شوید که اجابت مزاجتان به صورت طبیعی صورت می گیرد، بیان شده است.

– مواد غذایی کمک کنده به درمان یبوست در بارداری:

– میوه های خام مانند موز، انگور فرنگی سیاه، نارنگی، گریپ فروت و پرتقال.

– میوه های خشک مثل برگه زردآلو و آلو.

– سبزیجات فیبردار مانند هویج، کلم، اسفناج، شاهی، کرفس و کنگر فرنگی.

– غلات سبوس دار کامل مانند حبوبات، لوبیا و عدس.

درمان یبوست در بارداری با ماست

به دلیل این که ماست غنی از باکتری های پروبیوتیک است، باعث تحریک روده ها و هضم راحت غذا در بدن انسان شده و از بروز تمام بیماری های گوارشی در بدن افراد، به ویژه زنان باردار جلوگیری خواهد نمود. بدون شک، باردارشدن یک زن باعث بروز تغییرات جسمی و عاطفی زیادی در بدن او خواهد شد. این عوامل دست به دست هم داده و باعث می شود تا بدن این افراد قوی تر از قبل شود. همچنین، اراده این افراد با گذشت زمان مصمم تر شده و اعتماد به نفس آنها هم بالا خواهد رفت. پس، امیدواریم آشنایی شما به عنوان یک مادر باردار با این نکات مهم، به شما کمک کند تا مشکل یبوست را در کل دوران بارداری خود از بین ببرید. در نهایت، به خاطر داشته باشید که سلامتی کتمل در دوران باردار به شما اجازه خواهد داد تا از این فاز زیبای زندگی خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید : درمان سریع یبوست ♥ یبوست طولانی ♥ یبوست مزمن ♥ یبوست در اوایل باردارییبوست و حالت تهوع

پماد تتراسایکلین

پماد تتراسایکلین

پماد تتراسایکلین ,پماد تتراسایکلین چشمی,پماد تتراسایکلین برای درمان جوش,پماد تتراسایکلین 3 درصد,پماد تتراسایکلین برای ختنه,پماد تتراسایکلین برای بخیه

پماد تتراسایکلین

توضیحاتی در مورد پماد تتراسایکلین

پماد سوختگی تتراسایکلین (Tetracycline) برای بهبود و درمان سوختگی‌های خفیف تا متوسط کاربرد دارد. حساسیت‌های پوستی از عوارض پماد سوختگی است.سوختگی از مشکلات بسیار ناخوشایند است که هر کدام از ما حداقل یک بار در زندگی طعم تلخ آن را چشیده‌ایم. به هنگام سوختگی چنانچه میزان سوختگی سطحی باشد اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد پیشگیری از تاول‌زدگی آن است. خیلی‌ها در این موارد به موادی مثل خمیر دندان روی می‌آورند که چندان تاثیر زیادی در این امر ندارد. در این مطلب از سایت جسارت در مورد پماد تتراسایکلین صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

پماد تتراسایکلین چشمی

‎پماد چشمی تتراسایکلین یک آنتی بیوتیک می باشد که در عفونت های چشمی به تنهایی یا با داروهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو همچنین در معاینات چشم پزشکی، کشیدن بخیه چشمی و در جراحی های چشمی مورد استفاده قرار می گیرد. مصرف این دارو تنها با تجویز پزشک مجاز می باشد.

مصرف پماد تتراسایکلین چشمی

‎-در صورت سابقه ی حساسیت به دارو یا غذای خاص حتما پزشک خود را مطلع نمایید. ‎-مصرف پماد چشمی تتراسایکلین تنها با نظر پزشک توصیه می شود. ‎-در صورت التهاب شدید چشمی، تاری دید و سوزش چشم پیش از شروع مصرف هرگونه داروی چشمی لازم است جهت معاینات دقیق به چشم پزشک مراجعه نمایید.

نحوه مصرف پماد تتراسایکلین چشمی

‎-یک لایه ی نازک از پماد را داخل پلک استعمال نمایید. چشم را ببندید و ۱ تا ۲ دقیقه زمان بدهید. ‎-قبل و پس از استعمال پماد دست های خود را بشویید. ‎-جهت جلوگیری از آلوده شدن سر اپلیکاتور پماد، از برخورد آن با چشم در هنگام استعمال دارو خودداری نمایید و پس از استعمال دارو نیز سر پماد را با دستمال تمیز پاک نمایید.

عوارض پماد تتراسایکلین چشمی

‎-تاری دید تا چند دقیقه پس از استعمال پماد بوجود می آید که به مرور زمان برطرف می شود. ‎-در صورت التهاب قرنیه، قرمزی، خارش یا سوزش شدید یا درد چشمی حتما به پزشک مراجعه نمایید.

موارد مصرف پماد تتراسایکلین چشمی

این دارو در درمان عفونت های سطحی چشم ناشی از گونه های مختلف باکتری ها، تراخم (ناشی از کلامیدیا تراکماتیس) و پیشگیری از بروز التهاب عفونی ملتحمه درنوزادان مصرف می شود.

دسته بندی سوختگی

علم پزشکی، سوختگی را به ۳ درجه تقسیم‌بندی کرده است. هر درجه، علایم و شیوه مراقبتی خاص خود را دارد که در ادامه معرفی می‌کنیم: سوختگی درجه یک: در این نوع سوختگی، سوختگی سطحی بوده و فقط لایه خارجی پوست شما که اپیدرم نامیده می‌شود، آسیب می‌بیند. معمولا پوست قرمز شده و ورم می‌کند. البته در بعضی مواقع هم شاهد درد گرفتن ناحیه سوخته شده هستیم. اگر این نوع سوختگی در ناحیه ران و باسن یا مفاصل بزرگ باشد، حتما برای درمان باید به پزشک متخصص مراجعه و از خود درمانی پرهیز شود. سوختگی درجه دو: سوختگی درجه دوم، شدیدتر از سوختگی درجه یک بوده و حساسیت بیشتری دارد. وقتی که نخستین و دومین لایه پوست که اپیدرم و درم نامیده می‌شود، آسیب ببیند، سوختگی درجه ۲ اتفاق می‌افتد. در این حالت، شاهد تاول‌های پوستی هستیم و پوست به شدت قرمز و لکه‌لکه می‌شود. درد شدید، از جمله علایم سوختگی درجه ۲ است که بر اساس باور غلط عمومی، افراد از یخ مالی برای کاهش درد استفاده می‌کنند. در حالی که این روش اصلا صحیح نیست. چرا که استفاده از یخ روی محل سوختگی، سبب می‌شود که بدن فرد، سرد شده و زخم بیشتر آسیب ببیند. توجه: اگر منطقه سوختگی بیشتر از هفت ‌و نیم سانتی‌متر باشد و یا اگر سوختگی در دست‌ها، پاها، صورت، کشاله ران و یا باسن و یا مفاصل بزرگ باشد، درمان باید فورا انجام شود. سوختگی درجه سه: سخت‌ترین حد سوختگی بوده که در آن، کلیه لایه‌های پوست تخریب می‌شود و بافت پوست، آسیب جدی می‌بیند. بافت چربی، ماهیچه و حتی استخوان نیز ممکن است درگیر شوند و منطقه سوختگی ممکن است سیاه و خشک شود. برای این نوع سوختگی حتما باید به پزشک مراجعه کنید و از دستکاری محل سوختگی به شدت پرهیز کنید.

درمان سطحی سوختگی

به جهت درمان سطحی سوختگی درجه ۱ و ۲، توصیه می‌شود که محل سوختگی را زیر شیر آب سرد به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار داده یا آن را در ظرف آب سرد بگذارید. سرد کردن محل سوختگی باعث دور شدن گرما از پوست و کاهش ورم پوست می‌شود. مجددا تاکید می‌شود که باید از قرار دادن یخ روی محل سوخته خودداری کنید. استفاده از پماد سوختگی می‌تواند تا حد زیادی از میزان درد کاسته و روند بهبود و ترمیم پوست را سرعت ببخشد.

پماد تتراسایکلین چیست

پماد تتراسایکلین (Tetracycline) در دسته داروهای ضد باکتری قرار داشته و در هر ۱۰۰ گرم، ۳ گرم تتراسایکلین هیدوکلراید دارد. پماد تتراسایکلین هیدروکلراید در درمان عفونت‌های پوستی خفیف ناشی از استرپتوکوکوس و سایر ارگانیسم‌های حساس به این دارو استفاده می‌شود. این دارو برای پیشگیری از عفونت‌های باکتریایی پوستی و درمان زخم‌های پوستی ناشی از سوختگی و غیره استفاده می‌شود. برخی از موارد مورد استفاده پماد تتراسایکلین عبارتند از: اثر آنتی بیوتیکی بر زخم اثر چرب‌کنندگی در خونریزی بینی پانسمان زخم‌های بخیه شده

عوارض پماد تتراسایکلین

از آنجایی که هر دارویی ممکن است عوارضی را به دنبال خود داشته باشد آنتی بیوتیک‌ها و همچنین پماد تتراسایکلین نیز از این موضوع مستثنی نیستند. بنابراین در صورت بوجود آمدن علایمی نظیر ناراحتی شنوایی، کاهش شنوایی، تهوع و استفراغ شدید، ناراحتی بینایی، تغییر رنگ پوست یا علایم پوستی نشانگر حساسیت دارویی حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

همه چیز درباره پماد تتراسایکلین چشمی

تتراسایکلین یک آنتی بیوتیک وسیع الطیف است که از طریق مهار ساخت پروتئین رشد باکتری های حساس را مهار می کند.تتراسیکلین موضعی به مقدار بسیار ناچیزی جذب سیستمیک می شود.-در صورت التهاب قرنیه، قرمزی، خارش یا سوزش شدید یا درد چشمی حتما به پزشک مراجعه نمایید.1. تاری دید بعد از مصرف این دارو درچشم طبیعی است. 2. دوره درمان تراخم با این دارو ممکن است چند ماه طول بکشد. در صورت شدید بودن عفونت ممکن است مصرف همزمان تتراسیکلین خوراکی ضروری باشد. 3. دوره درمان دارویی کامل شود.

نکاتی در مورد مصرف پماد تتراسایکلین

– پماد تتراسایکلین ۳ درصد نباید با چشم و بینی و دهان تماس داشته باشد. – پماد سوختگی تتراسایکلین یک یا دو بار در روز باید بر روی موضع مالیده شود. – تتراسایکلین در افرادی که حساسیت مفرط به دارو دارند، منع مصرف دارد. – قبل از مصرف داروی تتراسایکلین، حتما تاریخ مصرف آن را کنترل نمایید. – محل مورد نظر جهت استفاده از پماد تتراسیکلین موضعی، باید ابتدا توسط آب و صابون شسته شود، سپس خشک گردد و پس از آن دارو روی موضع مالیده شود. – دارو را در ظروف در بسته، محل خشک و به دور از نور و در درجه حرارت ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری نمایید.

آشنایی با پماد تتراسایکلین

تتراسایکلین (به انگلیسی: TETRACYCLINE) رده درمانی: آنتی بیوتیک اشکال دارویی: کپسول، پماد.تتراسایکلین‌ها خانواده‌ای از آنتی بیوتیکهای باکتریو استاتیک هستند که در مقابل باکتری‌های مختلف گرم منفی و گرم مثبت، مایکو پلاسماها، کلامیدیاها و ریکتزیاها فعال می‌باشند. تتراسیکلین برای درمان آکنه نیز استفاده می‌شود. همچنین به دلیل جذب آن توسط استخوان ازآن به عنوان نشانگر در بررسی‌های رشد استخوان‌ها در بیوپسی‌های انسانی استفاده می‌شود. این داروها با اتصال به ریبوزوم از پروتیین سازی جلوگیری می‌کنند. تتراسایکلین‌های گوناگون (مثل داکسی سایکلین، مینوسایکلین، اکسی تتراسایکلین و…) فعالیت ضد میکروبی مشابه ولی خواص فارماکولوژیک متفاوت دارند. همان‌طور که از نام تتراسیکلین‌ها بر می‌آید، این داروها شامل چهار حلقه سیکلیک با سه گروه R مختلف می‌باشند. بیوسنتز تتراسایکلین‌ها، آنتی بیوتیک‌های حاوی حلقه نفتاسن چهارتایی، مراحل آنزیمی بسیار زیادی را می‌طلبد. برای مثال در سنتز کلرتتراسایکلین بیش از ۷۲ حدواسط وجود دارد. مطالعات ژنتیکی Streptomyces aureofaciens ارگانیسم تولیدکننده در تخمیر تتراسایکلین، بیش از ۳۰۰ ژن درگیر را نشان می‌دهد. واضح است که با چنین تعداد زیاد ژن‌ها، تنظیم بیوسنتز این آنتی بیوتیک، کاملاً پیچیده است. با این حال برخی علامت‌های تنظیمی کلیدی شناخته شده‌اند که در تولید مسئول هستند. سنتز کلرتتراسایکلینتوسط فسفات و گلوکز مهار می‌شود. سرکوب فسفاته به ویژه دارای اهمیت است و به همین دلیل محیط کشت مورد استفاده در تولیدات تجاری دارای غلظت‌های نسبتاً پایینی از فسفات است. شکلی ۱۵–۱۷ طرحی از تولید تتراسایکلین و مراحل مختلف افزایشی مقیاسی منتهی به فرمانتور تجاری را نشان می‌دهد. همانند تولید پنی سیلین، در اینجا نیز پساب خیسانده ذرت مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به جای لاکتوز ساکارز به کاربرده می‌شود. علت ممنوعیت گلوکز، سرکوب کردن تولید آنتی بیوتک از طریق مکانیسم کنترل رونویسی به نام سرکوب کاتابولیکی است.این دارو در درمان برونشیت مزمن، عفونتهای ناشی از بروسلا، کلامیدیا، مایکوپلاسما، ریکتزیا و نیز در درمان آکنه ولگاریس و افوزیون پلورال ناشی از سیروز یا بیماری‌های بدخیم مصرف می‌شود. از این دارو در زمان شیوع طاعون در هند در سال ۱۹۹۴ استفاده شد۷۵ درصد دارو از راه خوراکی جذب می‌شود که این مقدار درحضور غذا کاهش می‌یابد. غلظت سرمی دارو ۳–۲ روز پس از مصرف به حد درمانی می‌رسد. پس از جذب بخوبی دراغلب بافتها و مایعات بدن منتشر می‌شود. دفع دارو عمدتاً کلیوی است، اما از راه صفرا نیز دفع می‌شود. نیمه عمر دارو ۱۱–۶ ساعت است که در بیماران آنوریک ممکن است تا ۱۰۰ ساعت نیز افزایش یابد. 

عوارض دارو تتراسایکلین

تهوع، استفراغ، اسهال، عفونت ثانویه ناشی از میکروارگانیسم‌های مقاوم و بندرت واکنش‌های آلرژیک با مصرف این دارو گزارش شده‌است. سردرد و اختلالات بینایی ممکن است نشانه افزایش فشار داخل جمجمه باشند. همچنین درد، قرمزی، تورم و سایر علایم تحریک با مصرف موضعی این دارو گزارش شده‌است. عموماً سمیت تتراسایکلین‌ها کم است، اما از بین بردن فلور طبیعی دستگاه گوارش است می‌تواند منجر به اسهال شود و رشد بیش از حد قارچها و باکتریهای مقاوم به دارو را باعث می‌شود. اشکال دوم قهوه‌ای و زرد شدن دندان‌های جنین و کودکان کم سن و سال است که ناشی از رسوب دارو بر روی دندان‌های در حال رشد می‌باشد. تتراسایکلین‌ها باعث دفع شدید یون کلسیم می‌شوند، به همین دلیل مصرف خانواده تتراسایکلین‌ها (مثل:داکسی سایکلین، اکسی تتراسایکلین، مینوسایکلین و…)درزنان باردار و کودکان زیر هشت سال ممنوع می‌باشد.

موارد مصرف تتراسایکلین

• کپسول تتراسایکلین، در درمان عفونت های ناشی از ارگانیسم های حساس استفاده می شود. همچنین در عفونت های بدون عارضه مجرای ادرار، اندوسرویکال و رکتال کاربرد دارد. • کپسول تتراسایکلین، برای درمان بیماری های بروسلوز یا تب مالت، درمان جوش یا آکنه و شیگلوز یا اسهال خونی باسیلی نیز استفاده می شود. همچنین در درمان بیماران مبتلا به گونوره و سیفلیس که به پنی سیلین حساس هستند نیز کاربرد دارد. • پماد موضعی تتراسیکلین 3 درصد، در درمان موضعی عفونت های چرکی سطح پوست ناشی از ارگانیسم های حساس مصرف می شود (همچنین پماد تتراسایکلین 3 درصد برای زخم، سوختگی، ختنه و سایر آسیب های پوستی استفاده می شود تا از عفونت های چرکی پیشگیری نماید). همچنین پماد تتراسایکلین 3 درصد در درمان موضعی جوش های پوستی یا آکنه کاربرد دارد. • پماد چشمی تتراسیکلین یا تتراسایکلین، در عفونت های سطحی چشم ناشی ار ارگانیسم های حساس کاربرد دارد و همچنین درمان کمکی (همراه با داروهای سیستمیک) در بیماری تراخم محسوب می شود.

مصرف تتراسایکلین در بارداری

مصرف “تتراسایکلین” در 5 ماه آخر دوران بارداری یا سنین کودکی نیز می تواند سبب تغییر رنگ دندان ها شود. در این شرایط باید با یک دندانپزشک برای حل این مشکل مشورت کنید. مصرف تتراسیکلین در سالهای اولیه زندگی کودک تا هفت سالگی تأثیر مستقیم بر جای می گذارد .این دارو سبب تغییر رنگ و متخلخل شدن دندان ها می شود و دندانها را در مقابل پوسیدگی آسیب پذیر می کند. مصرف آنتی بیوتیک تتراسایکلین در دوران بارداری ممنوع است چون تغییر رنگ های قهوه ای و نازیبایی را در دندان های کودک به وجود می آورد. جذب خوراکی تتراسایکلین ها در صورت مصرف همزمان با شیر (به جز دوکسی سیکلین) آنتی اسیدها، املاح کلسیم، منیزیم و آهن کاهش می یابد.همچنین دارو برای کودکان زیر 12سال و همچنین در زنان باردار نباید مصرف شود.

تتراسایکلین برای جوش

مصرف آنتی بیوتیک ها که هیچ گونه اثرات جانبی قابل توجهی را ایجاد نمی کند، می تواند یک روش درمانی موثر برای خلاص شدن از بروز بیماری ناخوشایند جوش صورت باشد. در این جا با بهترین آنتی بیوتیک ها برای درمان مشکلات جوش صورت آشنا می شویم.آکنه وولگاریس یا آکنه ی ساده، یک بیماری پوستی بسیار مایوس کننده برای بسیاری از نوجوانان می باشد. بروز ناخوشایند جوش بر روی صورت، پشت و دیگر مناطق بدن به واسطه ی تولید بیش از حد چربی توسط غده های چربی دار ایجاد می گردد. تجمع چربی بیش از حد باعث گرفتگی منافذ پوست می گردد. این ها در ترکیب با سلول های مرده محیط پرورش برای باکتری ها ایجاد می کنند که منجر به قرمزی پوست، درد و علائم التهابی می گردد. نوجوانانی که آکنه و جوش صورت دارند اغلب به دنبال روشی ساده برای از بین بردن جوش می باشند.

بیشتر بخوانید : پماد آلفا ♥ پماد تبخال ♥ پماد کالامین ♥ پماد کلوبتازولپماد زینک اکساید

قرص روی

قرص روی

قرص روی ,قرص روی برای ریزش مو,قرص رویال ژلی,قرص رویش مجدد مو,قرص روی برای افزایش قد,قرص روی برای چیست؟,قرص روی ایرانی,قرص رویش مو

قرص روی

توضیحاتی در مورد قرص روی

روی (Zn زینک) یک فلز واسطه متعلق به گروه ۱۲ جدول تناوبی است. به عنوان یک “عنصر کمیاب ضروری” ، روی اهمیت بیولوژیکی قابل توجهی برای گیاهان و حیوانات دارد. این عنصر مسئول عملکردهای مختلفی در بدن انسان است و فعالیت ۱۰۰ آنزیم مختلف را تحریک می‌کند. در این مقاله قصد داریم برخی از مزایای روی برای سلامتی را بیان کنیم. تنها مصرف بسیار کمی از روی برای به دست آوردن مزایای آن کافی است. اخیرا مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مجاز برای زنان ۸ میلی گرم در روز و برای مردان ۱۱ میلی گرم در روز می‌باشد. نبود مقدار کافی از روی در بدن، باعث می‌شود فرد در معرض بیماری‌های مختلف قرار گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود روی مسئول ۸۰۰۰۰۰ مرگ و میر در کودکان است. این عنصر به طور طبیعی در انواع مختلفی از غذاها یافت می‌شود اما می‌توان آن را در مکمل‌ها نیز پیدا کرد.

موارد مصرف قرص روی

روی برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم، سنتز درست DNA ، ترویج سلامت و رشد بدن انسان در دوران کودکی و درمان زخم‌ها ضروری است. بر اساس مطالعات انجام شده، بدن انسان برای فعال کردن لنفوسیت‌های T ( سلول‌های T ) به روی نیاز دارد. سلول‌های T در دو روش به بدن کمک می‌کنند: کنترل و تنظیم پاسخ‌های ایمنی حمله به سلول‌های سرطانی یا عفونی کمبود روی‌ می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را به طور جدی مختل کند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده است، افرادی که با کمبود روی در بدن خود مواجه هستندحساسیت بیشتری نسبت به انواع مختلف پاتوژن‌ها خواهند داشت.نکته دیگر در مورد مصرف روی در بیماران دیابتی این است. میزان عنصر روی در لوزالمعده افراد سالم دو برابر دیابتی هاست که می تواند نشانه دهنده نقش آن در تولید انسولین باشد. مشاهده شده است که کمبود روی در خون باعث کاهش انسولین می شود. کمبود روی به صورت مزمن و دائمی صدمه ی بزرگی به سلول های بتا در لوزالمعده که انسولین ترشح می کنند، می زند و در سنین بالا، افرادی که به مدت طولانی مدت دچار کمبود روی هستند، ممکن است به دیابت نوع 2 مبتلا شوند.به طور کلی می توان گفت که در خون اکثر افراد دیابتی ، کمبود روی دیده می شود و متاسفانه دفع روی در ادرار آنها مشاهده می شود، بنابراین رساندن روی اضافی به بدن بیماران دیابتی ضروری است. فقر روی به ویژه در دیابتی ها ، زخم های مزمن ورید پا را ایجاد می کند که گاهی منجر به قطع انگشتان پا می شود. با دادن روی اضافی ، نه تنها زخم های دیابتی ها زودتر ترمیم می شود، بلکه سطح سیستم ایمنی بدن نیز افزایش می یابد.

قرص روی و اسهال

بر اساس تحقیقات سازمان جهانی بهداشت، اسهال سالانه بیش از ۱.۶ میلیون کودک زیر ۵ سال را می‌کشد. مقاله‌ای که در مجله تایم منتشر شده است نشان می‌دهد که قرص‌های روی به درمان اسهال کمک می‌کند. بر اساس مطالعات انجام شده ، مصرف قرص‌های حاوی روی می‌تواند در درمان اسهال موثر باشد و از ایجاد شرایط مشابه در آینده پیشگیری می‌کند.

قرص روی چیست

قرص زینک یا همان عنصر روی برای سلامت و رشد بدن، ترمیم زخم، تقویت سیستم ایمنی و زیبایی پوست و مو ضروری است. زینک در مواد غذایی مثل گوشت گاو و گوساله، بادام زمینی و غذاهای دریایی وجود دارد.قرص زینک که با نام روی هم شناخته می‌شود یک مکمل برای سلامت و زیبایی پوست و مو است. درواقع کمبود روی باعث ریزش مو می‌شود. اگر پزشک شما تشخیص دهد که دلیل مشکلاتی که برای پوست و موی شما پیش آمده است ناشی از کمبود این عنصر است مکمل‌های روی را تحت عنوان قرص زینک برایتان تجویز می‌کند. محبوبیت این مکمل در میان خانم‌ها باعث شده است تا عده‌ای به مصرف خودسرانه آن روی آورند اما باید در نظر داشته باشید که زیاده روی در مصرف هر نوع دارو و مکملی می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد

قرص روی و حافظه

مطالعات انجام شده در دانشگاه تورنتو که در مجله Neuron به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که روی نقش اساسی در تنظیم نحوه ارتباط نورون‌ها با یکدیگر بازی می‌کند و می‌تواند تاثیر مهمی در حافظه و یادگیری انسان داشته باشد.

قرص روی یا زینک

قرص زینک (Zinc) یک مکمل غذایی است که حاوی عنصر روی و برخی از ویتامین‌ها از قبیل گروه ب و ث می‌باشد. روی (زینک) یکی از عناصر مهم و ضروی است که نقش‌های بسیار مهم و حیاتی در بدن انسان ایفا می‌کند. عنصر روی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تولید پروتئین، تولید کلاژن، حفظ سلامت سیستم بینایی، ترمیم زخم، مقابله با استرس، سلامت پوست، استحکام ناخن‌ها و تقویت ساختار مو نقش مهمی در بدن ایفا می‌کند. این دارو در ایران به دو صورت شربت و قرص وجود دارد.

همه چیز در مورد عنصر روی در بدن

علایم کمبود روی در بدن: ضعف سیستم ایمنی تاخیر در بهبود زخم‌ها تاخیر در رشد کودکان و نوجوانان ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی مثل سرماخوردگی به صورت مکرر ریزش مو و نازک شدن تارهای مو ناتوانی جنسی در مردان بی‌اشتهایی از دست دادن حس بویایی و چشایی ضعف لکه‌های سفید زیر ناخن‌ها مشکلات پوستی زینک در هوا، خاک، آب و مواد غذایی وجود دارد. بنابراین علاوه بر مصرف مکمل روی، برخی از مواد غذایی می‌توانند کمبود روی را در بدن جبران کنند. بهترین منابع غذایی حاوی روی شامل گوشت گاو و گوساله، بادام زمینی، کنجد، غذاهای دریایی از قبیل میگو، ماهی و صدف و تخم کدو می‌شود. همچنین این عنصر به میزان کمتر روی در تخم‌ مرغ، اسفناج، نخودفرنگی و قارچ یافت می‌شود.

قرص روی و درمان زخم

روی نقش بسیار مهمی در حفظ و نگهداری ساختار و بافت پوست بازی می‌کند. بیمارانی که از زخم‌های مزمن رنج می‌برند اغلب کمبود روی دارند. این افراد باید با افزایش روی در بدن درمان شوند. مطالعه انجام شده در سوئد نشان می‌دهد که مصرف موضعی روی ممکن است درمان زخم‌های موجود در پا را با افزایش مجدد اپیتلیوم، کاهش التهاب و رشد باکتری تحریک کند. زمانی که روی بر روی زخم اعمال می‌شود، نه تنها کمبود روی موضعی را درمان می‌کند بلکه خاصیت دارویی برای بدن دارد. با اینحال، تحقیقات به طور مستمر نشان نداده است که استفاده از سولفات روی در بیماران مبتلا به زخم‌های مزمن در بهبود نرخ درمان می‌تواند موثر باشد.

نحوه مصرف قرص روی

دوز و مدت زمان مصرف مکمل‌های روی باید توسط پزشک مشخص گردد. به طور معمول زنان روزانه 5 الی 8 میلی‌گرم و مردان 8 الی 11 میلی‌گرم و کودکان 2 الی 5 میلی‌گرم روی نیاز دارند. توجه: مصرف طولانی‌مدت و یا دوز بالای مکمل‌های روی باعث اختلال در جذب عنصر مس و تخلیه ذخایر آن در بدن می‌شوند که سبب بروز مشکلات جدی از قبیل کم خونی، ضعف، ریزش مو و غیره می‌گردد.

نکاتی در مورد مصرف قرص روی

قرص زینک در ایران با نام زینک پلاس شناخته می‌شود. بارداری، ورزش، استرس و بیماری‌های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می‌دهند. نیم ساعت بعد از نهار بهترین زمان مصرف کپسول زینک پلاس است. توصیه می‌شود بین مصرف مکمل زینک با سایر مکمل‌ها از جمله آهن و کلسیم چند ساعت فاصله باشد. مصرف بیش از حد کلسیم، رژیم گیاهخواری، کافئین، مصرف الکل به مقدار زیاد، پنی سیلین خوراکی و محصولات لبنی می‌تواند جذب زینک را کاهش دهد. مقدار زیاد زینک باعث حالت تهوع، سردرد، ناراحتی معده و استفراغ می‌شود. میزان زیاد روی باعث کاهش HDL (کلسترول خوب بدن) و افزایش LDL (کلسترول بد بدن) می‌شود.

فواید قرص روی

یک مطالعه از محققان در دانشگاه ایالتی اورگان نشان می داد که بهبود وضعیت روی از طریق رژیم غذایی و مکمل ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی را کاهش دهد. با استفاده از کشت‌های سلولی و یک مدل موش ، محققان قادر بودند نشان دهند که کمبود روی مبتنی بر سن (با افزایش سن روی نیز در بدن کمتر می‌شود) ممکن است منجر به اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن ، التهاب سیستماتیک و بیماری‌های مزمن گردد. افرادی که ۶۰ سال و بالاتر از آن هستند معمولا در معرض خطر ابتلا به کمبود روی قرار دارند.کمبود روی برای اولین بار در پسران نوجوان مبتلا به کم خونی خفیف ، کوتاهی قد و تاخیر در بلوغ جنسی کشف شد. رژیم غذایی این افراد پر از غلات تصفیه شده و نان‌ تهیه شده از آردهای تصفیه شده بود. زمانی که کمبود روی اصلاح گردید، این افراد هر سال ۵ اینچ افزایش قد داشتند. امروزه غلات و آردها با روی غنی می‌شوند.قرص روی می‌تواند طول دوره درمان برای سرماخوردگی را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. علاوه بر این، مطالعات مروری انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روی برای کاهش طول و شدت سرماخوردگی بسیار موثر است.غلظت روی در پوست و چشم بیشتر از سایر اندام های بدن است. مصرف روی در سوختگی ها، اعمال جراحی و بهبود زخم های بدن ضروری است. روی باعث بهبود هر چه سریع تر زخم ها می شود و کمبود روی بهبود زخم ها را به تعویق می اندازد؛ به ویژه در بیماران دیابتی این نکته حائز اهمیت است؛ زیرا همان طور که می دانید یکی از مشکلات بیماران دیابتی ، زخم های پا و عفونت این زخم ها است که حتی می تواند به قطع عضو هم منجر شود. بنابراین وجود روی کافی در برنامه ی غذایی این افراد بسیار مهم است. مصرف روی در ترمیم سوختگی ها، زیاد بوده و به طور معمول در خون بیماران دچار سوختگی، کمبود روی مشاهده می شود و با دادن روی اضافی می توان، بهبود و ترمیم زخم را تسریع کرد. این مسئله حتی در سوختگی های درجه 3 به دنبال مصرف محلول ها و ترکیبات حاوی روی به اثبات رسیده است و هم اکنون نیز از این ترکیبات ( مانند پماد زنیک اکساید و … ) استفاده می شود.

مصرف قرص روی

بررسی های انجام شده نشان می دهد که نیاز خانم ها به این عنصر مهم و ضروری ، روزانه حداقل 10 میلی گرم و نیاز آقایان روزانه حداقل 12 میلی گرم است. بیشتر دیده می شود که مقدار مصرف روی بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز است. مراکز تغذیه ی کشور آلمان و آمریکا توصیه می کنند که برای پیشگیری از امراض حاصل از کمبود روی ، خانم ها باید روزانه 12 میلی گرم و آقایان 15 میلی گرم روی مصرف کنند. اصولاً دوز 15 میلی گرم در روز را حد متوسط دریافت روی می دانند. دوز درمانی توسط روی روزانه حدوداً 50 میلی گرم است. تامین روی به صورت ترکیب ” گلوکونات روی ” برای بدن بسیار خوب و قابل تحمل است و به خوبی جذب می شود…بررسی های انجام شده نشان می دهد که نیاز خانم ها به این عنصر مهم و ضروری ، روزانه حداقل 10 میلی گرم و نیاز آقایان روزانه حداقل 12 میلی گرم است. بیشتر دیده می شود که مقدار مصرف روی بسیار کمتر از مقدار مورد نیاز است. مراکز تغذیه ی کشور آلمان و آمریکا توصیه می کنند که برای پیشگیری از امراض حاصل از کمبود روی ، خانم ها باید روزانه 12 میلی گرم و آقایان 15 میلی گرم روی مصرف کنند. اصولاً دوز 15 میلی گرم در روز را حد متوسط دریافت روی می دانند. دوز درمانی توسط روی روزانه حدوداً 50 میلی گرم است. تامین روی به صورت ترکیب ” گلوکونات روی ” برای بدن بسیار خوب و قابل تحمل است و به خوبی جذب می شود. به یاد داشته باشید تمام مکمل های روی بایستی همراه با غذا مصرف شوند تا از ایجاد تهوع جلوگیری شود. توجه داشته باشید، افرادی که برای مدت طولانی روزانه 50 تا 300 میلی گرم روی مصرف می کنند، می توانند دچار اختلال در جذب آهن و مس شده و به کمبود این دو املاح در بدن دچار شوند. حتی دیده شده است کسانی که روزانه 2 گرم روی به مدت طولانی خورده اند، علائمی مثل استفراغ ، تهوع ، دردهای شکمی و تب را نشان داده اند.

مشخصات قرص روی

این دارو در ایران به دو صورت شربت و قرص وجود دارد. شربت آن برای کودکان که قورت دادن قرص برای آن‌ها مشکل است و قرص آن برای بزرگسالان مناسب است. زنان بالغ روزانه به ۵ الی ۸ میلی‌گرم، مردان بالغ ۸ الی ۱۱ میلی‌گرم و کودکان ۲ الی ۵ میلی‌گرم روی نیاز دارند. توجه: حاملگی، ورزش، استرس و بیماری‌های مزمن نیاز بدن به روی را افزایش می‌دهند.

عوارض قرص روی

مصرف روی می‌تواند برای افرادی که این عنصر را بیش از حد مجاز وارد بدن می‌کنند عوارضی در پی داشته باشد. مصرف قرص زینک بدون نسخه پزشک، معضلاتی از جمله افزایش ریسک خونریزی در فرد و کاهش فعالیت سیستم ایمنی او را در بر خواهد داشت. همچنین مقدار بیش از حد این عنصر در بدن موجب کاهش چربی مفید خون و افزایش حساسیت به ویژه در افراد دارای بیماری‌های تنفسی می‌شود. بنابراین دوز و مدت زمان مصرف مکمل‌های روی باید توسط پزشک مشخص گردد.

بیشتر بخوانید : قرص دیمن هیدرینات ♥ قرص قلب ♥ قرص رشد مو ♥ قرص ریلایف قرص ریسپریدون